5 besplatnih alata za Digitalni Marketing koje moraš imati

U današnje „moderno“ doba internet je sastavni dio života svakog čovjeka. Do prije 10 godina čekali bismo neko vrijeme paljenje kompjutera, spajanje na modem te spajanje na Internet Explorer (koristi li ga još netko), a danas nam je tako nešto nezamislivo. Osim što se na kompjuterima i laptopima sve to odvija puno brže, na mobitelima smo stalno spojeni na internet i jedino potrebno je otključati mobitel i pritisnuti ikonu za internet. Internet je dostupan stalno i svugdje a ljudi svake godine sve više vremena provedu na njemu. Prema tome, možemo zaključiti da je vrlo bitno svoju prisutnost na Internetu dovesti na najviši mogući nivo uz, po mogućnosti, što manje uloženog vremena i sredstava. U ovom članku ćemo analizirati alate koji će vam u tome pomoći.

Iako se upotreba marketinga na društvenim mrežama može činiti podosta jednostavno, u stvarnosti je to drugačije. Ono se ne odnosi na svakodnevno objavljivanja slika ili različitog sadržaja vezanog za naše poduzeće nego na niz aktivnosti za koje su potrebna specifična znanja i praksa. Osim toga potrebne su i popratne aktivnosti kojima se prati razvoj našeg profila, radi analiza i izvještaj krajnjeg rezultata digitalnih kampanja. Danas je to sve omogućeno uz pomoć brojnih marketinških alata koji pomažu u realiziranju planova. Većina alata za digitalni marketing koji nude napredne  opcije se plaćaju, ali rezultate možete postići i sa budžetom od 0 kn. U daljnjem tekstu navodimo 5 najboljih besplatnih alata kako bismo i Vama pomogli da svoj online marketing dovedete na novu razinu.

Google-ovi alati


Vjerujemo da se nitko neće začuditi kada na prvom mjestu vidi Google. Općepoznata stvar je da Google ima velik izbor aplikacija koje olakšavaju posao vezan uz digitalni marketing, a pri tome ih možete koristiti besplatno. Nabrojati ćemo samo nekoliko.

Google Analytics

Za upotrebu ove usluge potrebno je izraditi račun i postaviti kod za praćenje usluge Google Analytics na web stranicu. Nakon toga možemo početi prikupljati podatke o analtici web stranice. Njezinim korištenjem moguće je saznati koliko posjetitelja dolazi na naš web, odakle dolaze i u koje vrijeme je web stranica najposjećenija. Također, je moguće saznati koliko dugo su se zadržali na određenoj stranici i što traže. Dostupni su i podaci o tome što najviše klikaju i čitaju, koji je najčitaniji blog, koja društvena mreža najviše pridonijela prometu na stranicu, je li se pregledavala više preko mobitela ili desktopa, ali i koristi li se aplikacija ili usluga na internetu.

Uz malo mozganja o podacima sa Google Analyticsa moguće je zaključiti kako potaknuti posjetitelje da češće ostvare konverzije na web stranici te što poboljšati kako bi osigurali daljnje napredovanje. Osim navedenih mogućnosti postoji i e-commerce tracking. Pomoću njega saznajemo koja je objava dovela do prodaje, ali i pratimo rezultate oglašavanja putem Google Ads-a. U segmentu „publika“ možete vidjeti postotak starih i novih korisnika i kojim danima je pojačan promet, dok u segmentu „grad“ možete vidjeti iz kojih dijelova Hrvatske (ili bilo koje druge zemlje) dolaze vaši posjetitelji web stranice. Ako vas zanimaju ovakve, ali i mnoge druge opcije, lako ćete se uvjeriti sami zašto je Google Analytics jedan od najkorištenijih alata za web statistiku.

Google search console

Do prije 4 godine poznata i kao Webmaster Tools, prošle godine pojavila se nova verzija Search Console.  Bez ovog alata nemoguće je odraditi kvalitetan SEO. Ovo je jedan od najvažnijih Googleovih alata koji omogućuje administratorima praćenje statusa indeksiranja i optimizacije vidljivosti njihovih web stranica. Pokazuje podatke kao što je učestalost prikazivanja naše web stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na pojedinu stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice u rezultatima pretraživanja za pojedine ključne riječi. Nova verzija daje 16-mjesečni pregled povijesnih podataka. Ovim izvještajem omogućeno je filtriranje prema web stranici, slici ili video rezultatima pretraživanja te segmentiranje prema upitu, stranici, državi ili vrsti uređaja.

Potom, novi Index Coverage izvještaj će prikazivati listu (ne)ispravno indeksiranih URL-ova te će zbog nove Tracking funkcionalnosti poslati obavijest čim se pojavi određeni problem ili greška prilikom indeksiranja. Nakon toga će prikazati korijen problema kako bi administratori mogli što brže riješiti nastalu situaciju. Još jedna od točaka poboljšanja je da će Search Console imati jedinstveni izvještaj koji će pratiti učinkovitost AMP-a na web stranici, kako su mobilne stranice prikazane te eventualne greške i upozorenja koje će se pojavljivati. Stoga, jasnija i brža komunikacija o greškama, bolja podrška sporednim značajkama te više transparentnosti su značajke koje će poboljšati SEO procese.

Google Ads Keywoord Planner

Za korištenje ovog alata potrebno se prijaviti sa svojom Gmail adresom na Google Ads i pod karticom “Tools” pronaći Keyword Planner. To je alat koji nam daje informacije o svakodnevnim pretraživanjima korisnika. Dio je Google Adsa, a pomoću njega možemo pronaći ključne riječi ili izraze povezane s proizvodima ili uslugama, koje će nam pomoći u stvaranju marketinških, content i SEO kampanja. Osim pojednostavljenog pretraživanja, pretraživanja ključnih riječi prema lokaciji i jeziku moguće je vidjeti i nove mjerne podatke, no samo ako je AdWords račun povezan s Google Search Consoleom. Ujedno moguće je predviđanje uspjeha marketinških kampanja s obzirom na ključnu riječ i budžet, ali i statistike prema lokaciji i uređajima koje korisnici koriste.

Google Drive

Iako nije alat koji će diretkno pomoći u obavljanju digitalnog marketinga, svakako je alat koji će vam to značajno olakšati. Današnje vrijeme nema više spremanja podataka na više CD-a ili DVD-a, sve se sprema na jedno mjesto; USB, eksterne diskove ili sve češće „cloud“ servise. Prilikom izrade računa dobivamo 15 GB besplatnog online „prostora“, no ipak ukoliko želimo još više mjesta, potrebno je platiti. Postoje iOS, Android i desktop aplikacije, a najveća prednost je što je automatski povezan sa svim Googleovim aplikacijama.

Možete omogućiti offline pristup ili ispisati datoteke izravno iz aplikacije, a prednost je korištenje na više od 70 jezika, prilagođeni pristup za slijepe i slabovidne korisnike. To uključuje poboljšani pristup tipkovnici, podršku za zumiranje i visoki kontrast. Google Drive također uključuje opciju za OCR skeniranja teksta. Sve ovo će uvelike olakšati posao svima koji ne rade na jednom mjestu i iz jednog ureda, nego često svoj posao obavljaju i iz kuće, s puta ili iz kafića.

Ubersuggest

Ubersuggest - alat za digitalni marketing

Ova usluga kupljena je od strane Neila Pantela koji ju je pokrenuo kao dio svoje stranice. Povlači ključne riječi s Google Keyword Planner-a i Google Suggest-a, a rezultiralo je novom poboljšanom verzijom. Omogućuje nam da vidimo strategije koje su se pokazale dobrima za naše konkurente na tržištu tako da ih možemo usvojiti, poboljšati ali i steći prednost u odnosu na konkurente. Uz izvješće SEO stranica možete otkriti koje ključne riječi su rangirane kao popularne na stranicama vaših konkurenata, ali i koje su popularne na stranicama kao što je Facebook, Instagram, Twitter i slični te na taj način poboljšati preglednost svojih stranica.

Osim SEO izvješća i generalnog izvješća optmiziranosti vaše ili konkurentske web stranice, Ubersuggest ima i brojne druge funkcionalnosti. Tako su tu i alati za prijedlog ključnih riječi, alat za prijedlog ideja za vaš Content Marketing te izvješće o broju backlinkova stranice. Velika prednost je što korištenjem Ubersuggesta možete vidjeti sadržaj koji ljudi pretražuju, otići na te stranice i tražiti da se povežu i s vama i vašim sadržajem.

HubSpot

Hubspot - alat za digitalni marketing

Ova usluga pomaže vam upravljati u odnosima s klijentima. Od praćenja procesa prodaje do pohrane podataka i organizacije informacija, praćenje vaših klijenata i potencijalnih klijenata lakše je pomoću CRM alata koji za vas obavlja sve teže poslove. Uglavnom se koristi za upravljanje poslovnim odnosom s klijentima, a neki besplatni digitalni marketinški alati pomažu upravljati poslovnim kontaktima, zaposlenicima, klijentima, potencijalnim klijentima i prodajnim prednostima. Sučelje alata je jednostavno za korištenje i nudi pomoć kako bi vas upoznalo s izgledom. Također možete uvesti i izvesti kontakte u prilagođene baze podataka za potencijalne ili trenutne klijente, minimizirajući težinu rada i vrijeme provedeno u održavanju ažuriranih popisa.

Later.com

Later.com - alat za digitalni marketing

Nema potrebe prekidati dnevne aktivnosti kako bismo se posvetili Instagramu, niti će doći do zaboravljanja da podijelimo važnu objavu. Korištenjem ove aplikacije jednostavno „zakažemo“ objavu, a Later će obaviti sve drugo. Moguće je zakazati automatsko objavljivanje jedino za one objave koje sadrže jednu sliku. Da objavite video zapis ili carousel, morat ćete ručno dovršiti ovaj proces nakon što dobijete obavijest na mobitelu. Korištenje opcije “Quick Schedule” omogućava uštedu vremena i zakazivanje objavljivanja postova puno brže tako što ćete jednostavnim “drag and drop” potezom dodati slike na kalendar objava. To znači da možete zakazati 10, 20 i više objava za samo nekoliko sekundi, bez potrebe za manualnim odabirom vremena i datuma objavljivanja.

No, prilikom korištenja aplikacije morate paziti jer nećete moći zakazati objave Instagram storyja nego ćete ga morati postaviti direktno unutar same aplikacije. Ujedno postavljanje lokacije i „taganje“ nemoguće je za automatsko objavljivanje. Tek nakon objave slike, s opcijom Edit je moguće postaviti dodatne opcije. S besplatnom verzijom možete objaviti do 30 objava mjesečno što je sasvim dovoljno ako upravljate s manjim brojem računa.

Canva

Canva - alat za digitalni marketing

Ovaj brz i jednostavan web alat za grafički dizajn namijenjen je osobama koje nemaju skupocjene alate niti znanje kako se njima koristiti.  Ukoliko želite svojim prezentacijama, posterima i infografikama dati profesionalni izgled ovo je aplikacija za vas. Alat omogućava unaprijed definirane predloške (poster, čestitka, infografika, prezentacija, objava na društvenoj mreži i slično). Ujedno omogućava kreiranje i dizajniranje Facebook i Twitter covera za vaše profile i to u originalnim dimenzijama i baš u onom formatu u kojem nam je potrebna da se najbolje vidi.

Imate velik izbor boja, vrste slova, fontova, pozadina, a možete i uploadati svoju pozadinsku sliku koju želite. Registracija je laka, a moguća je s već postojećim računima za neke od društvenih mreža. Pored toga dostupna je kao aplikacija za iOS i Android uređaje. Iako se u zadnje vrijeme sve više sadržaja plaća i dalje je moguće napraviti odlične vizuale sa 0 uloženih kuna.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Fill out this field
Fill out this field
Unesite valjanu adresu e-pošte.
You need to agree with the terms to proceed

Izbornik