3 trenda u digitalnom marketingu za 2019. koje morate znati

1.Omnichannel Marketing

Prije nekoliko godina moglo se napraviti vrlo uspješan online business koristeći samo jedan oblik digitalnog marketinga. Morali ste biti jako dobri ili savršeni u tom jednom obliku marketinga, ali to je najčešće bilo dovoljno da online posao bude uspješan.

Facebook je skoro cijelu svoju bazu korisnika stvorio isključivo na e-mail pozivnicama. Kada ste se registrirali na Facebook, on bi automatski poslao pozivnice svim kontaktima u imeniku i pozvao ih da učine isto. Osim što bi, barem u Europi, ozbiljno nastradali da sada to naprave, takav tip marketinga više ne bi funkcionirao. Zamislite da upravo sada dobijete e-mail pozivnicu od prijatelja s kojim se niste čuli godinama sa registracijom za novu društvenu mrežu. 90% nas taj e-mail ne bi ni otvorilo a vrlo je upitno koliko bi se ljudi registriralo.

Dropbox je svoju bazu korisnika napravio više-manje isključivo na referral programu s kojim su korisnici dobivali malu nagradu (povećanje besplatnog prostora) za dovođenje novog korisnika. Danas vjerojatno ne bi bili toliko uspješni jer je u međuvremenu konkurancija u cloud servisima postala ogromna.

Omnichannel marketing

Omnichannel Marketing

Da biste napravili uspješan posao danas morate biti prisutni i efikasni na više, ako ne i svim kanalima. E-mail marketing, koji bi trebao biti personaliziran, Facebook, Instagram, Google Ads, Web stranica koja ima odrađen SEO te u konačnici fizičko mjesto prodaje..Što je bitnije, svi ti kanali moraju biti povezani i lako dostupni korisniku. Istraživanja su pokazala da tvrtke koje su uspješno implementirale omnichannel strategiju su u prosjeku zadržale 89% svojih korisnika, za razliku od 33% koje su ostvarile tvrtke bez omnichannel strategije.

2. Chatbotovi će postati obavezni

Kao community manager jedan od najtežih zadataka, barem meni, je biti dostupan 0-24h. Korisnici traže odgovore na svoja pitanja svaki dan. Blagdanima, u sitne noće sate, u rane jutarnje sate, nema nikakvog pravila. Često su ti isti korisnici i vrlo nestrpljivi te svoj odgovor očekuju, da ne kažem zahtijevaju, odmah ili u roku nekoliko minuta. Čak i ako Facebook ili web stranica ima cijeli tim koji se o njoj brine, uvijek će doći do situacija kada nitko nije u mogućnosti odgovoriti na upit.

Tu nastupaju Chatbotovi.

Chatbotovi su postali popularni tokom prošle godine, ali u Hrvatskoj se radi o još uvijek dosta nepoznatoj tehnologiji. Koristeći sve popularniji AI (umjetnu inteligenciju), Chatbotovi mogu nastupiti prema korisniku skoro kao i osoba. U mogućnosti su voditi jednostavan razgovor, davati odgovore na jednostavna pitanja te ponuditi korisniku zanimljive informacije, ovisno o tome što trenutno pregledava.

Osim što je jeftiniji, a neki jednostavniji chatbotovi čak i besplatni, prednost je što će bot raditi 0-24 svaki dan u godini, a odgovore davati isti tren.

Jedno istraživanje je pokazalo da jednostavni chatbot, koji je bio programiran samo da pozdravi korisnika, je povećao broj konverzija za 267%!! Čak i kad bi stavili zarez već nakon prve brojke i dobili povećanje od 2,67% sigurno bi se složili da je chatbot vrijedna investicija.

3. Video će i dalje rasti

Prije otprilike godinu dana moj prijatelj se vratio iz Amerike. Dok smo razgovarali o tome koliko je život u SAD-u drugačiji spomenuo mi je i kako je nemoguće pogledati jedan video na Youtube-u bez da iskoči reklama na početku videa. Ne samo to, reklame su se redovno prikazivale usred videa. Sjećam se da sam ostao prilično šokiran te bio siguran kako se tako nešto neće dogoditi u Hrvatskoj još barem nekoliko godina. Naši oglašivači su ipak zapeli u nekim drugim vremenima..Na sreću..ili žalost, bio sam u krivu. Samo godinu dana nakon tog razgovora Hrvatska je u istoj situaciji. Reklame na videima iskaču posvuda. Youtube reklame imaju i više oblika, Facebook Ads-i su odavno uveli mogućnost oglašavanja na video materijalu i doslovno se ne može pogledati jedan video bez reklame. Platforme poput Facebook Live-a i IGTV-a uzimaju maha, a količina pregledanog video materijala raste iz godine u godinu.

Razloga je mnogo. Oglašivači trenutno jako vole video reklame. Osim što su trenutno najjeftiniji oblik marketinga daju dosta slobode u načinu izražavanja. Kreirati orginalan, zabavan, informativan ili viralan video je puno lakše nego postići isto sa npr. slikom. Kreatori sadržaja su također na dobitku. U mogućnosti su bolje monetizirati svoj sadržaj i rad, te u konačnici ponuditi i kvaliteniji sadržaj, što je na kraju i plus za publiku, tj. svakodnevnog korisnika.

Još jedna bitna stvar kod video sadržaja je i da raste prosječno vrijeme koje provedemo gledajući video sadržaj na mobilnom telefonu. Prije samo 5 godina korisnici su u prosjeku gledali manje od 10 minuta video sadržaja dnevno koristeći mobitel. Danas se ta brojka bliži 50 minuta.

To znači daj vrlo bitno svoj video sadržaj prilagoditi smartphoneima, a nužno je i u video ugraditi titlove, jer po istraživanjima 85% korisnika videe na Facebooku i Instagramu gleda sa stišanim zvukom!

Zaključno, 2019. godina donijeti će mnogo promjena u svijetu digitalnog marketinga. Osnovne stvari i dalje će funkcionirati. Kvalitetan sadržaj, kvalitetna web stranica sa dobrim SEO-om i dalje bi trebali biti prioritet za sve koji kreću sa svojim Internet poslom, ali i treba voditi računa o globalnim trendovima i uz sve to pokušati i biti inovativan i naravno testirati, testirati i testirati!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *