Zašto trebate instalirati Chatbota već danas?

Što je Chatbot?

Chatbot je računalni program koji je programiran da samostalno izvršava određene zadatke poput odgovaranja na poruke i zahtjeve korisnika, prikupljanja podataka od korisnika ili jednostavno pozdravljanje i vođenje razgovora sa posjetiteljem web ili Facebook stranice.

Iako su najpopularniji na te dvije platforme, Chatbotovi nisu ograničeni samo na web stranice i Facebook. Moguće ih je koristiti i na Whatsappu, Twitteru pa čak i preko SMS poruka. Moguće ih je programirati da služe isključivo za zabavu korisnika ili im dati konkretnu marketinšku vrijednost; da sazna preferencije korisnika i ponudi mu personaliziranu ponudu, nešto što većina korisnika traži!

Koji su dakle sve načini i strategije na koje možete iskoristiti svojeg Chatbota i zašto bi ga trebali imati?

1. Community Managment

Komunikacija sa korisnicima i potencijalnim kupcima ima ogromni značaj. Korisnici često imaju ograničeno vrijeme i strpljenje koje planiraju uložiti tražeći ono što im treba. Ako na vašoj stranici ne nađu ono što im treba u kratkom roku ili ne dobiju odgovor na svoje pitanje u roku nekoliko sekundi velika je vjerojatnost da ste upravo izgubili tog korisnika, iako vi možda imate ono što on traži.

Ovo može naročito postati problem ako se radi o stranici/poslu sa ograničenim timom koji jednostavno nema resurse niti vrijeme za 24/7 podršku. Tu će Chatbot često spasiti stvari. Ne samo da će olakšati stvari support timu, nego će često upravo on zadržati tog korisnika davajući mu korisnu informaciju.

Korisnik informaciju očekuje za 0-4h, a u prosjeku ju dobije 10 sati nakon upita.

57% korisnika preferira live-chat kao oblik podrške na stranici. Ipak, live-chat je nešto što si financijski i logistički mogu priuštiti samo najveći on-line divovi. Za sve ostale Chatbot će biti dostojna zamjena. Jedno istraživanje je pokazalo kako je jednostavni Chatbot čija je jedina funkcija bila da pozdravi korisnika koji je upravo došao na stranicu, povećao broj konverzija sa 30 na preko 100!

2. Personalizirani sadržaj

Ljudi vole dobiti točno ono što im treba i što traže. Istraživanja pokazuju da 2/3 ljudi voli personalizirane oglase. Ponuditi svakom korisniku točno ono što mu treba je do nedavno bilo iznimno teško ili čak i nemoguće.

Chatbotovi, pogotovo Facebook Chatbot je tu napravio veliki pomak. Princip rada je takav da će Chatbot korisniku ponuditi nekoliko opcija između koji će korisnik izabrati ono što ga najviše interesira. Na temelju toga će mu ponuditi točno onaj sadržaj koji ga zanima. U konačnici to znači da će korisnik provesti više vremena na toj stranici i vraćati će se na nju.

Savršena primjena ovakvog tipa Chatbota je prikazan u primjeru CNN-a, ali i na primjer web-shop sa odjećom ovdje može itekako profitirati.

CNN Chatbot

Upravo je Facebook Chatbot najlakši način za krenuti sa ovom tehnologijom, naročito jer su se u zadnje vrijeme pojavili servisi koji će besplatno pomoći da ga podesite sa nekim osnovnim funkcijama.

3. Prikupite informacije o korisnicima

Ne, ovdje ne mislim na anketiranje korisnika tako da ih se rešeta sa nizom pitanja. Na takvog Chatbota nitko neće dobro reagirati i vjerojatno će izbjegavati posjetiti stranicu. Ikada..

Ali mislim na Chatbota koji je u mogućnosti voditi opušteni razgovor sa korisnikom i usput prikupiti vrijedne informacije o ponašanju korisnika na stranici, o interesima i navikama vaših klijenata. Sa tim informacijama dobiti ćete mogućnost da stranicu prilagodite i poboljšate vašim korisnicima.

4. Ponudite korisnicima nešto novo

Kao i svaka druga, i ova tehnologija kasni na našim prostorima. Broj online trgovina, blogova ili site-ova koji su implementirali ovu tehnologiju se vjerojatno da nabrojati na prste. Uspješnih i hvale vrijednih implementacija je vjerojatno još manje.

Ovo je dakle savršena prilika da se korisniku ponudi nešto novo, nešto sa čime se još nije susreo i što će ga itekako zainteresirati. Kao što sam spomenuo, broj servisa koji besplatno nude ovu uslugu raste iz dana u dan a za postaviti ga nije potrebno nikakvo posebno znanje.

U konačnici, kao što sam spomenuo u blogu o trendovima u digitalnom marketingu za 2019. godinu, sprema se velika godina za Chatbot tehnologiju.

3 trenda u digitalnom marketingu za 2019. koje morate znati

Umjetna inteligencija, na kojoj radi Chatbot, napreduje iz dana u dan i širi se njena primjena. Sada je idealno vrijeme za olakšati svojem timu za podršku ali i korisnicima i uložiti u ovu tehnologiju.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *